January 11, 2016

Orange is in the Air

Život je plný prekvapení. Za uplynulý týždeň som ich mala pomerne dosť. Aj príjemných, aj menej príjemných. Z tých milších by som spomenula napríklad stretnutie zo strednej školy. Po dlhej dobe sme sa s tromi spolužiačkami a našou obľúbenou ruštinárkou stretli v bratislavskej kaviarni na Štúrovej. Cestou tam ma potešil pohľad na vynovenú ulicu. Keď som ňou prechádzala naposledy, ešte stále bola rozkopaná, po električkovej trati nebolo ani stopy. Tentokrát sa ocitla pod vrstvou snehu, vyľudnená a konečne aj bez škaredých stavebných plotov. Bol to čarovný pohľad.

Dorazila som do kaviarne. Kočky už mali obsadené nenápadné miesto v rohu, kde sme mohli prebrať všetky naše novinky. Rozprávali sme sa o doterajších úspechoch, univerzitnom živote, čomu sa venujeme (okrem učenia sa na skúšky), aké máme plány do budúcnosti. Ubehli takmer dva roky odkedy sme zmaturovali. Veľa sa zmenilo v živote každej jednej z nás.

Keď si tak spätne spomínam na tie stredoškolské časy, zdá sa mi, že naša trieda sa vždy vyznačovala pozitívnou energiou a určite aj odvahou v obliekaní. Viaceré z mojich spolužiačiek, okrem iného, nosievali pančušky všetkých farieb, ktoré existujú. Zo začiatku sa mi to zdalo zvláštne, bola som zvyknutá na neutrálnejšie tóny. No keď kamarátky ráno vchádzali do triedy a na nohách mali raz žltú, inokedy modrú či ružovú, uvedomila som si, že to dokáže poriadne zdvihnúť náladu. Najmä keď vonku sa o slnku ani nesnívalo.

Po čase tento farebný trend chytil aj mňa. Tiež som začala nosievať sukne a šaty, džínsy pre mňa už dávno nie sú to najpohodlnejšie. Ako som si však počas stretnutia všimla, štýl každej z nás sa trochu zmenil. Už sme nehýrili všetkými možnými odtieňmi, ako kedysi. Mám pocit, že sme sa začali zameriavať viac na detaily. Teraz pôsobíme dospelejšie, vážnejšie.

Nasledujúce fotky vznikli v ten istý deň. Kto videl príspevok na Facebooku, tak si na mne mohol všimnúť kus pestrej látky. Priviezol ju kamarát s manželkou z Kene, a používa sa na šitie väčšiny oblečenia. Dozvedela som sa, že sa vyrába z bavlny, na ktorú sa potom nažehľuje vosk, aby sa tkanina časom nepoškodila. Aj na dotyk bolo cítiť, že to je kvalitný materiál. V budúcnosti, keď sa raz naučím šiť, si tiež zaobstarám podobnú látku a vytvorím si z nej sukňu alebo šaty. A keďže sa pravdepodobne nebudem vedieť rozhodnúť, tak rovno oboje.


Ďakujem za čítanie. Nižšie mi môžeš nechať komentár, aký máš ty názor na výrazné farby.






tričko :: Bershka
sukňa :: Marks & Spencer
čierne pančušky :: Calzedonia
topánky :: Deichmann

photo by Pavel Zajcev

No comments:

Post a Comment